Ion Ceban, despre rezultate așteptate după implementare Strategiei de dezvoltare a infrastructurii pentru transport alternativ: Un oraș eco

ion_ceban_strategie

Ion Ceban, despre rezultate așteptate după implementare Strategiei de dezvoltare a infrastructurii pentru transport alternativ: Un oraș eco

Strategia de dezvoltare a infrastructurii pentru transport alternativ în orașul Chișinău a fost publicată spre consultare publică. Despre aceasta a anunțat primarul general Ion Ceban, într-o postare pe pagina sa de Facebook.

Edilul capitalei a adus mulțumiri partenerilor cu suportul cărora proiectul strategiei a fost elaborat: asociația obștească ECOPRO în parteneriat UNDP Moldova, Green City Lab și Automobil Club din Moldova.

„Creșterea numărului de cetățeni care preferă deplasarea prin oraș cu transportul alternativ a sporit necesitatea de a crea o infrastructură bine dezvoltată, confortabilă și în cel mai scurt timp. De aici și necesitatea elaborării și adoptării proiectului de decizie.

Scopul proiectului este dezvoltarea durabilă a municipiului Chișinău prin îmbunătățirea mobilității urbane, a situației ecologice și a sănătății populației prin integrarea bicicletei și altor tipuri de transport alternativ în sistemul general al infrastructurii de transport urban ca mod de transport cu drepturi depline.

Procesul de pregătire a acestui proiect, a fost unul public, au fost implicați, cetățeni activi, bicicliști și viitori utilizatori ai infrastructurii de biciclete”, a declarat acesta.

Potrivit lui Ion Ceban, principalele rezultate așteptate după implementare Strategiei de dezvoltare a infrastructurii pentru transport alternativ în orașul Chișinău, până în 2026 sunt

  1. Crearea unei rețele de trasee pentru transport alternativ, cu o lungime totală de 200 km, care va lega toate sectoarele orașului Chișinău;
  2. Schimbarea atitudinii locuitorilor față de transportul alternativ.
  3. Creșterea ponderii transportului alternativ în raport cu ponderea totală de mișcări zilnice a tuturor tipurilor de transport până la 1%
  4. Creșterea numărului de parcări cu pentru biciclete lângă instituții publice, instituții de învățământ, și centre de agrement.
Logo_MAN_CEBAN