Dezvoltarea turismului și atragerea investițiilor pentru promovarea atracțiilor, dar și păstrarea și restaurarea clădirilor istorice și obiectivelor culturale, se numără printre prioritățile echipei MAN. Candidatul MAN în CMC, Olga Ursu, susține că turismul reprezintă o direcție importantă în economia Capitalei, ce creează locuri de muncă și gestionează în mod durabil dezvoltarea pe întreg teritoriul municipiului.
”Chișinău are un potențial turistic enorm având o istorie bogată, muzee, și arhitectură impresionantă, inclusiv catedrale, clădiri istorice și parcuri. Păstrarea și restaurarea clădirilor istorice și a altor obiective culturale rămâne a fi obiectivul principal care poate atrage turiști dornici să exploreze patrimoniul istoric. Ne propunem ca până în 2027, Chișinăul sa devina o destinație turistică recunoscută la nivel european, competitivă și atractivă pentru investiții. Turismul este o direcție importantă în economia municipiului, ce creează locuri de muncă și gestionează în mod durabil dezvoltarea pe întreg teritoriul său, sporește cultura calității și oferă oaspeților săi siguranță, atracții și experiențe autentice pe tot parcursul anului”, a declarat Olga Ursu.
Candidatul MAN în CMC a vorbit și despre prioritățile echipei MAN pentru dezvoltarea și modernizarea insfrastructurii turistice.
”Am dezvoltat și vom dezvolta în continuare infrastructura turistică pentru a satisface nevoile turiștilor. Pentru prima dată, Chișinăul are un portofoliu format din site-uri și aplicații turistice, materiale promoționale tipărite și video, indicatori și ghiduri pentru orientare turistică care conțin informații utile despre cele mai importante evenimente, obiective și experiențe turistice din capitală. Vom continua proiectele inițiate de promovare a Chișinăului ca destinație turistică și anume: rutele turistice și excursii tematice, efectuate prin intermediul Troleibuzul Turistic – Chișinău Sightseeing. Multe dintre aceste excursii pot fi ascultate prin intermediul audio ghidurilor. Vom edita broșuri de informare turistică, vom susține meșterii populari prin organizarea de târguri și iarmaroace ale meșterilor autohtoni. Moldova este cunoscută pentru vinurile sale, iar turiștii pot explora crame și degusta vinuri de calitate în regiune. Avem vinarii în cartea recordurilor Guinnes în municipiul Chișinău și în imediata apropiere de acesta. Promovarea sectorului vinicol local poate atrage iubitorii de vin din întreaga lume. Bucătăria moldovenească oferă mâncăruri tradiționale delicioase, care trebuie experimentate. Ne propunem să transformăm porțiuni de străzi în pietonale, pentru a oferi infrastructura necesară dezvoltării sectorului Horeca”, a mai adăugat Olga Ursu.
Echipa MAN va încheia parteneriate internaționale cu alte orașe și regiuni pentru a promova schimburile culturale și economice, va investi în campanii de promovare a Chișinăului ca destinație turistică și comercială care pot atrage atenția investitorilor și turiștilor și va stimula tinerii în descoperirea și promovarea resurselor turistice locale.
”Vom dezvolta infrastructura turistică în suburbiile Chișinăului. Avem o zona de odihnă unică în Vadul lui Vodă slab valorificată. Vom crea și amenaja minim 3 puncte de belvedere conectate la trasee turistice. Vom Implica industriile creative și culturale prin participarea artiștilor, creatorilor și inovatorilor în restaurarea și dezvoltarea spațiului public, cu accent pe promovarea petrecerii timpului liber în Chișinău. Vom dezvolta turismul de afaceri, elaborând un portofoliu MICE (Meetings Incentives Conferences Expo), cu includerea serviciilor disponibile ale furnizorilor de săli de conferință și seminare, organizatorilor de team building-uri, organizatorilor de evenimente, ce va fi accesibil în mai multe limbi de circulație internațională. Vom dezvolta și pune în aplicare un mecanism de responsabilizare a proprietarilor clădirilor incluse în Registrul monumentelor de categorie națională și locală în vederea renovării și întreținerii clădirilor în cauză”, a mai precizat Olga Ursu.