Autobuze, care trebuiau să iasă la pensie de mult timp. Asta a găsit viceprimarul capitalei, Victor Chironda, într-o vizită la Parcul Urban de Autobuze. Pe teritoriu parcului sunt unități de transport care au milioane de kilometri parcurși, iar reparația acestora se face de câteva ori pe an.
Spre exemplu, cel mai vechi autobuz din cadrul Parcului Urban are peste 22 de ani și 2 milioane de km parcurși. „Autobuzul are trei termene depășite de exploatare, dat fiind faptul că termenul de exploatare este de 8 ani. Din cele 143 de unități pe care le avem, 100 au termenul depășit. Doar 31 de autobuze dispun de aparat de aer condiționat”, a declarat directorul interimar al instituției Ghenadie Zadeseneț.
Chironda spune vinovați de starea autobuzelor și faptul că nu au fost reînnoite este fostele conduceri, care nu și-au bătut capul de acest fapt.
„Este regretabil ca o întreprindere municipală care face un serviciu importat a fost adusă și lăsată în așa o stare. Este o stare complicată. Este nevoie de o mare investiție la moment, ca peste câțiva ani să reabilităm această întreprindere. Investițiile trebuie de făcute în unități. Investiții trebuie de făcute în utilaje, în blocul administrativ. Este bine să estimă în transport electric, în troleibuze, dar nu trebuie să subestimăm importanța autobuzelor. Nu există orașe în lume unde există doar transport electric. Autobuzele pe diesel sunt un tip de transport încă la care nu putem să renunță”, a declarat Chironda.
Amintim că membrii Consiliului Municipal Chișinău, consilierii din parte Platformei DA, PAS și PL nu au votat proiectul de hotărâre, prin care se iniția discuțiile cu privire la importul a 100 de autobuze din Belorus.