În municipiul Chişinău continuă procesul de „curăţare” a străzilor de panouri publicitare, inclusiv de pe trotuarele şi străzile aflate în reparaţii. Cel puțin asta spune primarul general Ion Ceban, potrivit căruia, noul document va fi definitivat până la sfârşitul acestei săptămâni şi va fi propus spre aprobare în CMC.
„Este un proces anevoios, care durează şi nemulţumeşte agenţii economici din domeniu.
Repet: prin noul Regulamentul privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate şi afişaj în municipiul Chişinău, ne-am propus să aducem o claritate în ceea ce priveşte amplasarea panourilor în oraş şi aspectul acestora. În general, ne dorim să diminuăm suprafeţele publicitare din capitală, deoarece azi aceste panouri sunt amplasate haotic şi pun în pericol securitatea rutieră şi îngrădesc accesul pietonilor”, a punctat acesta.
Primarul punctează că din cauză că unele clădiri au devenit suport de publicitate, se face tot posibilul ca să găsim un echilibru între interesele agenţilor economici şi interesele oraşului, ţinând cont şi de aspectul estetic al municipiului Chişinău.
„Prea mult timp a fost un haos în acest domeniu, fapt ce a permis extinderea acestui business, unde nu se mai ţine cont de nici o normă legală”, spune Ceban.