Atelier de lucru privind extinderea și modernizarea bulevardului Mircea cel Bătrân și străzilor Industrială și Mesager

IMG_20241205_223340_038

Primul atelier de lucru privind proiectul „Dezvoltarea Infrastructurii Urbane”, care urmărește extinderea și modernizarea cu sprijinul Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) a trei artere principale, și anume: bd. Mircea cel Bătrân, str. Industrială și str. Mesager, s-a desfășurat cu succes.

Despre acest lucru a informat Primarul General, Ion Ceban, printr-o postare pe rețelele sociale, unde a subliniat că atelierul a fost organizat de Royal HaskoningDHV – Integrated Transport Planning (ITP) și MM Consulting and Engineering, compania angajată pentru realizarea expertizei detaliate a tuturor aspectelor legate de acest proiect.

„Scopul întâlnirii a fost prezentarea rezultatelor analizei preliminare și a opțiunilor propuse pentru îmbunătățirea designului, conform principiilor mobilității durabile, astfel încât proiectele să își atingă întregul potențial în sprijinul dezvoltării urbane viitoare a Chișinăului”, a scris edilul.
 
La seminar au participat agenți economici care își desfășoară activitatea în zonele vizate, asociații de specialitate, consilieri municipali, reprezentanți ai Direcției Generale Arhitectură, Urbanism şi Relații Funciare, asociații de specialitate și alte părți interesate, care au oferit propuneri valoroase pentru optimizarea proiectelor tehnice de execuție. „Echipa de lucru va analiza problemele identificate în proiectare și va formula recomandări pentru modificările necesare, ținând cont de creșterea rapidă a populației, dezvoltarea economică a orașului, integrând, totodată, soluții moderne pentru mobilitate durabilă”, a subliniat Ion Ceban.
 

Implementarea proiectului va facilita dezvoltarea urbană, reducerea congestionării traficului pe alte străzi, îmbunătățirea gestionării traficului și adoptarea de măsuri benefice pentru mediu, după cum urmează:
 
-str. Mesager, deși, în prezent, nu face parte din rețeaua principală de străzi a orașului, are un potențial ridicat de decongestionare a străzilor centrale. Strada, cu o lungime de 1,7 km și o suprafață de 150.374 m², va fi lărgită la 5 benzi și conectată cu podul Mihai Viteazu, redistribuind semnificativ traficul rutier.
-str. Industrială, situată în zona de nord-vest a orașului, are 4,7 km și conectează str. Transnistria și Uzinelor, oferind legături esențiale între Aeroportul Internațional Chișinău și nordul Capitalei.
-bd. Mircea cel Bătrân va fi extins cu 900 m până la str. Bucovina, cu 6 benzi și o alee centrală, asigurând accesul transportului public și privat în zona de dezvoltare Ciocana Nouă și o nouă legătură Ciocana – str. Orhei, ieșirea din Chișinău. 


„Totodată, proiectul va include și soluții moderne privind canalizarea pluvială și prevenirea inundațiilor, măsuri pentru reducerea temperaturii suprafețelor de asfalt, precum și aspecte legate de biodiversitate”, a conchis Primarul General.

Logo_MAN_CEBAN