Ce reprezintă de fapt strategia de dezvoltare a turismului în Chișinău. Ceban vine cu mai multe detalii

ion_ceban_turizm

Elaborarea Strategiei de dezvoltare a turismului „Chișinău – capitală turistică” 2022-2027 este în plină elaborare. Potrivit primarului general Ion Ceban, astăzi au fost organizate primele discuții publice pe marginea documentului.

„Chișinăul are un mare potențial turistic, iar noi depunem tot efortul pentru a-l valorifica. Avem o colaborare frumoasa cu ANTRIM fapt care a dus la elaborarea acestei strategii importante pentru capitala R.M.

Primăria Chișinău lucrează actualmente la foarte multe documente strategice, care ne vor permite dezvoltarea unui oraș modern, pentru atragerea investitorilor, doritorilor de a locui aici, vizitatorilor și a cât mai mulți oameni care vor să vină să cunoască Chișinăul. Strategia ne ajută să scoatem în evidență punctele forte ale orașului nostru.

Ne dorim ca Municipiul Chișinău să reprezinte un punct de atracţie pentru cei care sunt antrenați în activităţi turistice. Vrem să devină o opţiune pentru amatorii turismului urban (city break) – foarte popular și atractiv chiar pentru cetățenii noștri, dar realizat deocamdată în alte orașe europene. Este important să găsim propria nişă de dezvoltare durabilă, folosindu-ne de ceea ce deţinem la nivelul capitalului turistic-natural sau antropic.

Scopul lansării discuțiilor publice în legătură cu inițierea elaborării Strategiei de dezvoltare ”Chișinău – capitală turistică” este anume acesta: de a identifica posibilităţile reale de dezvoltare, pornind de la inventarierea a ceea ce putem folosi ca puncte forte pentru o veritabilă activitate de dezvoltare turistică, care, la rândul său, o să promoveze municipiul și o să atragă și investiții economice importante”, a declarat Ceban.

Primarul afirmă că se bucură că nu este singur în acest demers. „Există inițiative venite din partea asociațiilor sau uniunilor, care contribuie la promovarea maximă a oraşului pe plan turistic național și internațional. Dar aceste uniuni au nevoie de o strategie bine elaborată, după care se vor conduce ulterior și nu se vor dezvolta haotic în capitala țării. La rândul nostru, Primaria face totul pentru a crește gradul de expunere al municipiului la nivel regional şi național, inclusiv prin organizarea evenimentelor importante culturale, precum și implementarea sau susținerea de evenimente turistice sau sportive cu participarea reprezentanților de peste hotare”, a precizat edilul.

Ceban punctează că a lansat și un proiect inedit, „Troleibuzul turistic” care s-a dovedit a fi de succes. Mai multe clădiri de patrimoniu din municipiu au fost sau sunt în curs de reabilitare și noaptea sunt iluminate adăugător.

„Lucrăm foarte mult la reabilitarea parcurilor și havuzurilor şi vom continua să îmbunătățim infrastructura orașului pentru locuitorii și oaspeții capitalei. În toamna acestui an vom organiza și „Forumul economic” pentru a spori interesul inevstitorilor străini pentru Chișinău. Urmează și alte proiecte, evenimente organizate de Primăria Chișinău.

Este important că odată cu inventarierea posibilităților de dezvoltare, ne vom putea propune activități care să ducă în timp la creșterea numărului de vizitatori și care să plaseze municipiul Chișinău pe harta locurilor primordiale de vizitat în Republica Moldova”, a conchis Ceban.

Logo_MAN_CEBAN