Ceban: După alegeri vom relua subiectul regulamentului cu privire la publicitate: Nu este foarte plăcut pentru agenții economici, dar trebuie să ne gândim ce să facem împreună

IMG_20210708_184424_371

Chișinău trebuie să arată demn de o capitală – un oraș frumos, curat și fără urâțenii în diferite colțuri, inclusiv pe clădirile din capitală sau la intrările în magazine. Potrivit primarului general Ion Ceban, autoritățile municipale vor reveni la regulamentul cu privire la publicitate.

„Noi mai avem o restanță, la care o să revenim după ce vor trece alegerile. Trebuie să revenim la regulamentul cu privire la publicitate, trebuie să revenim la codul de design. Asta ar însemna că un pic să așteptăm după ce CMC va aproba regulamentul, după care vom începe să facem ordine pe fațade, măcar pe străzile magistrale. Nu este foarte plăcut pentru agenții economici, dar trebuie să ne gândim ce să facem împreună”, a declarat Ceban.

Regulamentul cu privire la amplasarea dispozitivilor de publicitate a fost propus spre dezbatere din decembrie din 2019, iar până în 2021 a stagnat. A fost luată o pauză de jumătate de an, timp când trebuia să se voteze acest document. Au fost zeci de runde de discuții, cu agenții de publicitate, cu societatea civilă, însă consilierii din CMC nu au mișcat un deget.

„Reguli de joc trebui să existe, regulamentul trebuie să existe. De ce nu e? Eu cred că întrebarea aceasta trebuie să fie dată consilierilor, în spatele cărora ar sta interese ascunse ale unor companii publicitare. Voi credeți că lor de pasă de cum arată acest oraș? De ce până acum nu le-a păsat de urâțeniile din fiecare intersecție?

Peste 1400 de dispozitive publicitare au fost evacuate și demontate. Acum dacă mergeți în intersecția Hristo Botev și Dacia, aveți impresia că sunteți într-un oraș. Sau în intersecții pe Decebal, sau pe Calea Ieșilor, pe Creangă, unde anterior vă saluta vedete, în ștrampi sau fără. Erau peste 20 de panouri în majoritatea intersecțiilor”, declarat anterior Ion Ceban.

Logo_MAN_CEBAN