Ion Ceban vrea să transforme capitala într-o „fabrică de servicii”. Cu ce idei vine acesta

ion_ceban_it_tech

Primăria Chișinău continuă să treacă pe online mai multe procese de lucru. Potrivit primarului general Ion Ceban, acest lucru se întâmplă pentru facilitarea comunicării dintre cetățeni și autoritățile publice.

Pe parcursul anului 2020 au fost lansate un șir de proiecte ce presupun utilizarea tehnologiilor informaționale cum ar fi: eu.chisinau.md, unde cetăţenii pot sesiza autorităţile locale despre mai multe categorii de probleme acute din capitală. Educatieonline.md – un proiect ce presupune învăţarea elevilor la distanţă. JIRA Software – sistema de monitorizare a bolnavilor cu COVID-19, aflați la tratament la domiciliu, Portalul informaţional GIS Locals, instalarea sistemului GPS în autobuzele şi troleibuzele din capitală.

Ion Ceban afirmă că în 2021, la fel vor fi proiecte care vor continua și în acest an. Este vorba de elaborarea conceptului de SMART City pentru o perioadă lungă de timp, iluminatul inteligent, dirijarea fluxului de transport în oraş, inclusiv a transportului public. De asemenea, va fi implementat sistemului de taxare electronică în transportul public municipal, creat sistemul de management a locurilor de parcare, dar și crearea sistemului de monitorizare video a locurilor publice.

Edilul punctează că Primăria Chişinău trebuie să devină o „fabrică de servicii” pentru oameni, iar pentru a simplifica procesele şi a economisi timpul cetăţenilor, aceste procese trebuie să fie online.

Logo_MAN_CEBAN