Primarul General Ion Ceban critică costurile ridicate pentru facturile la gaz și energie electrică

ion_ceban_energy

Primarul General Ion Ceban a criticat costurile ridicate pentru facturile la gaz și energie electrică. El a afirmat că nu face politică, dar acestea vizează autoritatea public locală, care achită sute de milioane pentru incompetență, grădinițe, școli, stația de epurare, etc. Municipalitatea este în mare pierdere și achită facturile.

El susține că anterior au procurat gazul la prețuri exagerate și l-au depozitat, în loc să-l procure la prețul redus care se vinde la bursă și să-l vândă mai ieftin la oameni. El critică faptul că oamenii plătesc facturile mari pentru a întoarce creditul pe care a fost procurat gazul la prețuri exagerate. El a menționat că în același timp, nu este clar cum sunt făcute compensațiile la gaz.

„În continuare plătim sume enorme pentru facturile la gaz și energia electrică. Am postat săptămâna trecută, mi s-a spus din tabăra PAS că fac politică. Nu oameni buni, nu fac politică, dar ne vizează ca autoritate public locală, pentru că achităm sute de milioane pentru incompetență, pentru grădinițe, școli, stația de epurare, etc. Municipalitatea este în mare pierdere și achită facturile.

Au procurat anterior gazul de la 1000 la 1300 de dolari pe 1000 m3 și l-au depozitat.
Acum în loc să procure gazul la prețul redus care se vinde la bursă cu circa 600 de dolari și să văndă mai ieftin la oameni pentru a face recalcul în facturi, iar gazul procurat mai scump să-l livreze în vară pentru ca oamenii să nu simtă prețul la volum, ei nici asta nu pot face.
Nu fac asta pentru că oamenii achită facturile mari pentru ca să întoarcă creditul pe care a fost procurat gazul la prețuri exagerate. Pe lângă faptul că plătim cel mai scump gaz din lume, mai și îl plătim din credit de 300 de milioane de euro. Astăzi procurăm de la Cuciurgani electricitate cu 10$ mai scump, decât o făceam anul trecut. Asta înseamnă cu 16-17 la sută mai scump, dar este vândut cetățenilor cu peste 300%. Ei se bagă în buzunarul APL, care achită tot din bugetul administrațiile publice locale.

În același timp, nu este clar cum sunt făcute compensațiile la gaz. Cred că la concursul „Ce? Unde? Când? Poate să ia cea mai prestigioasă recompensă. Să punem, rebusul anului”, a declarat Ceban în ședința de astăzi de la Primăria Chișinău.

Logo_MAN_CEBAN