Consultări publice pe marginea proiectului „Strategia de dezvoltare a infrastructurii pentru transport alternativ în orașul Chișinău” au fost organizate astăzi, anunță primarul general Ion Ceban.
Potrivit acestuia, scopul este să fie dezvoltat un oraș în care este ușor și plăcut să respiri, eficient să te deplasezi și să te simți în siguranță când mergi pe bicicletă.
„Proiectul presupune dezvoltarea durabilă a municipiului Chișinău prin îmbunătățirea mobilității urbane, a situației ecologice și promovând modul sănătos de viață, prin integrarea bicicletei și altor tipuri de transport alternativ în sistemul general al infrastructurii de transport urban.
Creșterea numărului de cetățeni care preferă deplasarea prin oraș cu transportul alternativ, generează necesitatea de a crea în scurt timp o infrastructură bine dezvoltată și confortabilă.
Merg des pe bicicletă, cu trotineta, alerg și fac sport și sunt pentru crearea condițiilor pentru transportul alternativ.Din păcate, în prezent drumurile și trotuarele din capitală sunt într-o stare deplorabilă și nu sunt nici pe departe prietenoase pentru bicicliști”, a declarat edilul.
Ceban afirmă că știe situația din propria experiență. În plus, și cultura participanților în trafic – lasă mult de dorit.
„Vreau ca problemele și impedimentele să le transformăm în oportunități, iar Chișinăul să devină un oraș prietenos pentru oamenii pe biciclete. La fel, ne propunem să valorificăm potențialul orașului și să creăm condiții pentru persoanele cu dizabilități, oamenii care practică sportul, inclusiv care aleargă. Infrastructura orașului trebuie să fie accesibilă pentru toată lumea.
Principalele rezultate așteptate după implementarea „Strategiei de dezvoltare a infrastructurii pentru transport alternativ în orașul Chișinău” până în 2026 sunt crearea unei rețele de trasee pentru transportul alternativ, cu o lungime totală de 200 km, care va lega toate sectoarele orașului Chișinău, schimbarea atitudinii locuitorilor față de transportul alternativ, dar și creșterea numărului de parcări pentru biciclete lângă instituțiile publice, instituții de învățământ și centre de agrement”, punctează Ion Ceban.
Proiectul a fost elaborat de către asociația obștească ECOPRO în parteneriat UNDP Moldova, Green City Lab și Automobil Club din Moldova și corespunde legislației în vigoare și tratatelor internaționale la care Republica Moldova este parte.