Conducerea Primăriei Chișinău și cea a Regiei „Exdrupo” precizează că autoritățile au cheltuit, pe toată durata lunii ianuarie, 14 milioane de lei pentru un șir întreg de intervenții pe străzile, drumurile și în cartierele din oraș. Este vorba despre lucrări de deszăpezire, de evacuare a zăpezii, de împrăștiere a materialului antiderapant, lucrări curente și multe altele.
„În ultimele zile am văzut în mass-media informații despre campania de deszăpezire, care a fost prezentată, precum că timp de două zile s-au cheltuit 14 milioane de lei. Lumea trebuie să înțeleagă că această suma s-a cheltuit pentru lucrările efectuate timp de o lună, însă informația a fost prezentată eronat. Trebuie să se știe că pentru lucrări sunt aduși și oameni din suburbii, sunt achitate salarii, oamenii intervin și ziua, și noaptea, mai ales iarna când este nevoie de intervenție promptă”, a precizat viceprimarul Capitalei, Ilie Ceban.
Și șeful de la Regia „Exdrupo” a precizat că pentru cheltuielile de 14 milioane de lei pe tot parcursul lunii ianuarie sunt acte și rapoarte confirmative.
„În 20 martie ni s-a solicitat să prezentăm presei informații despre intervențiile după ninsorile din 8 ianuarie. Am prezentat informația conform proceselor-verbale de executare a lucrărilor, pe care le facem la sfârșit de lună. Aici se include și serviciul 24/24, intervențiile de împrăștiere a materialului antiderapant, evacuarea zăpezii etc. Documentele pot fi confirmate prin rapoarte, controlul este un destul de strict. Când s-a elaborat răspunsul s-a precizat un pic greșit informația și a rămas loc de interpretări. Toate cele 14 milioane de lei au fost cheltuite pentru întreaga lună ianuarie. Este vorba de deszăpezire și lucrări de întreținere curentă”, a adăugat Sergiu Tomiță.
În cadrul ședinței Primăriei Chișinău, șeful Regiei „Exdrupo” a făcut și precizări referitoare la calitatea materialului antiderapant.
„Toamna trecută, Direcția Mobilitate Urbană a solicitat ca noi să mergem strict conform normativelor în vigoare, care cer ca să fie nisip cu o fracție mai mare pentru aderența mai bună pentru carosabil, așa tip de material, practic, la noi în Moldova nu este. Nicio carieră nu se sortează după granulometrie nisipul. Ca să demonstrăm acest lucru am făcut prima licitație am făcut-o după normativele în vigoare. După prima licitație, niciun participant nu a putut să prezinte nisipul pe care noi l-am solicitat. Conform normativelor se cere ca 75 la sută să fie cu un diametru mai mare de un milimetru, noi am găsit 12%”, a mai adăugat Sergiu Tomiță.
Responsabilul a declarat că în această săptămână va avea loc o ședință a grupului de lucru în cazul selectării nisipului și va face invitație pentru instituțiile media și organizațiile de monitorizare pentru a se informa din prima sursă despre ce prevăd normele naționale impuse și care este realitatea pe teren.