Câte probleme au fost semnalate pe platforma eu.chisinau.md de la început lui 2021. Ceban a cerut îmbunătățirea procesului de examinare

ion_ceban_euchisinau

Primele zile ale anului vine cu sesizări din partea locuitorilor capitalei pe platforma eu.chisinau.md. Astfel, potrivit responsabililor de la Primăria Chișinău, de la început anului au fost semnalate 200 de probleme. Anterior, primarul general Ion Ceban s-a arătat indignat că o parte din sesizările pe platformă sunt pe jumătate făcute și necalitativ, iar unele semnalări stau prin „sertarele șefilor sau secretarilor”.

Astfel, în perioada 1-10 ianuarie au fost înregistrate 222 de sezizări, dintre care 54 în sectorul Botanica, 42 în sectorul Ciocana, 29 în Centru, 49 în sectorul Rîșcani, iar la Buiucani – 48.

„Municipalitatea este în proces de examinare a tuturor neregulilor de funcționalitate și urmează să identifice soluțiile eficiente pentru a asigura în continuare conexiunea dintre cetățean și Administrația publică locală Chișinău.

În acest sens am solicitat tuturor subdiviziunilor responsabile de gestionarea raportărilor, să asigure îmbunătăţirea procesului de examinare şi soluţionare a problemelor din capitală, în termeni cât mai restrânşi”, declara edilul anterior.

De precizat că peste 2000 de sesizări online parvenite de la cetățeni prin intermediul platformei EU.CHISINAU.md în anul 2020 – au fost soluţionate.

Problemele se referă la evacuarea deșeurilor; salubrizarea parcurilor și scuarurilor din capitală; evacuarea gheretelor amplasate ilegal; soluționarea problemei ce ține de lipsa iluminatului stradal; efectuarea lucrărilor de reparații curente privind întreținerea fântânilor de vizitare a rețelelor inginerești; remedierea situațiilor de avariere în subsolul blocurilor de locuit; aplicarea marcajului rutier, etc.

Totodată, 900 de sesizări sunt în proces de soluționare, iar pentru 400 de raportări a fost inițiată procedura de examinare.

Alte circa 500 au fost respinse pe motiv că sunt incomplete sau nu țin de competența municipalității.

Cele mai multe probleme sesizate de cetățeni au fost înregistrate la nivelul sectorului Botanica, iar cele mai puține raportări au fost semnalate în sectorul Buiucani.

Sistemul electronic a fost lansat în luna aprilie, 2020, iar scopul a fost ca platforma să devină o sursă oficială a municipalității prin care locuitorii capitalei să poată raporta despre problemele cele mai urgente.

Logo_MAN_CEBAN