Incubatorul de Afaceri din Capitală va fi funcțional în primăvară. Ion Ceban: Avem obligația morală și administrativă să susținem tinerii de acasă și din străinătate

ion_ceban_startup

Incubatorul de Afaceri din Capitală va fi funcțional din această primăvară. Începând din 25 martie urmează să fie lansat apelul de selecție a rezidenților care vor activa în cadrul centrului și vor beneficia de instruiri. Tot atunci, va fi lansat și apelul de colectare a proiectelor investiționale în cadrul Programului Start Up pentru tineri și migranți. Depunerea dosarelor va dura o lună, iar ulterior, în perioada 25 aprilie – 25 mai, vor fi făcute totalurile, așa încât cei selectați să-și înceapă activitatea și să beneficieze deja de sprijinul financiar din partea Primăriei Chișinău pentru aș-i implementa ideile de afaceri.

Noul calendar al activității Incubatorului de Afaceri a fost anunțat de primarul Capitalei, Ion Ceban, care a organizat o nouă vizită la instituție.

„Există o cerere foarte mare pentru instruirea antreprenorială și noi vom ajuta tinerii de acasă, dar și cei de peste hotare să beneficieze de aceste instruiri, care sunt acordate de Centrul municipal pentru Dezvoltare Antreprenorială. Vor fi acordate granturi pentru inițierea afacerii personale de acești beneficiari din țară și de peste hotare. Am planificat aproximativ 10 milioane de lei pentru această acțiune. Asta înseamnă mulți tineri ce pot să-și dezvolte propria afacere sau cărora le vom acoperi dobânzile pentru afacerile dezvoltate. Suntem într-un incubator modern de afaceri, care ne propunem să devină funcțional la sfârșitul lunii aprilie. De asemenea, va fi lansat și apelul pentru suport în cadrul programului sub formă de grant prin care municipalitatea este gata să acopere 70% din cifra inițială de afaceri și acoperirea dobânzilor pentru tinerii care au afaceri și au credite la bănci”, a declarat edilul Ion Ceban.

Primarul general a precizat că în cadrul incubatorului, bază permanentă, va fi asigurată și consultanța necesară, instruire și sprijin pentru dezvoltarea afacerilor.

„Doar în UE sunt peste 200 de mii de descendenți temporari sau permanenți. Avem nu doar obligația morală, dar și administrativă de a avea în vizor aceste persoane. Am discutat și extinderea rețelei și suntem în identificarea spațiilor, așa cum s-a întâmplat în cazul centrelor de tineret, care au ajuns cinci la număr. Scopul nostru este ca astfel de spații să apară în fiecare sector. Ne dorim ca tinerii noștri să învețe să-și dezvolte abilitățile pe zona antreprenorială aici acasă, noi vrem să le oferim cât mai multe oportunități. Iar cei care sunt plecați și intenționează să revină, să susțină familiile lor, să le dăm această posibilitate. Acest proiect este inovativ pentru Moldova, pentru că spectrul de servicii pe care îl are nu există în nicio altă instituție din țară”, a mai adăugat primarul Ion Ceban.

Edilul a reamintit că acest program unul dintre multele care sunt prezentate și în cadrul Zilelor Chișinăului organizate în străinătate, cum ar România, Austria, Spania, Portugalia sau Italia.

Până în prezent, în cadrul Centrului Municipal pentru Dezvoltare Antreprenorială au fost depuse peste 1300 de cereri și solicitări de instruiri, la 9 module, printre care managementul afacerii, evidenţa contabilă pentru IMM-uri, Marketing online sau drepturile şi obligaţiunile antreprenorului în raport cu instituţiile de control. Dintre aceştia, 545 de persoane au fost instruite.

Logo_MAN_CEBAN