Ceban, despre Ghișeul Unic: Eu ceea ce promit, fac. Toate sunt în regim de testare, încercăm și vreau să mulțumesc multor persoane că fac lucru dublu la această etapă

c7cd9647-bbd6-46d8-abff-edaba0103ac5

Ceea ce se face în capitală se face cu „mult sânge” și cu multe bețe în roate. Cel puțin aceasta putem conchide din declarațiile lui Ion Ceban făcute astăzi la ședința Consiliului Municipal Chișinău. Edilul a vorbit și despre Ghișeul unic, care a fost criticat de actuala Guvernare.

„Tot v-ați bătut joc de municipalitate, invocând disponibilitatea. Vă duceți acum la Ghișeul unic și o să vedeți. Eu ceea ce promit, fac. Da, cu greu în unele cazuri, mai ușor în alte cazuri. Și oricâte bețe în roate veți pune, eu voi continua să lucrez. Ghișeul unic în primărie funcționează, urmează prețurile, urmează integrate serviciile după modelul european.

Da, mai avem probleme ce ține de semnătura electronic. Toate sunt în regim de testare, încercăm și vreau să mulțumesc multor persoane că fac lucru dublu la această etapă”, a punctat Ceban.

Amintim că la sfârșit de martie, Primăria municipiului Chișinău a început implementarea programelor E-management și E-petiții. Potrivit lui Ceban, corespondența oficială și petițiile depuse de cetățeni vor fi gestionate prin platformele informaționale e-Management și e-Petiții, sistem de examinare a petiției în format electronic fără hârtie.

Totodată, e de menționat că în cadrul Primăriei Chișinău s-a deschis Ghișeul Unic, unde sunt deservite persoanele fizice și cele juridice. La același ghișeu pot fi depuse cereri pentru obținerea actelor permisive în domeniul construcțiilor (care sunt perfectate de Direcția generală arhitectură, urbanism și relații funciare), după care vor fi recepționate tot aici. Pe parcurs va fi posibil și un alt sistem electronic „e-Arhiva”, care va include istoricul funcționalității primelor 2 platforme: e-Management și e-Petiții.

Odată cu lansarea platformelor e-Management și e-Petiții, munca angajaților de profil va fi mai bine organizată, respectiv, serviciile prestate către populație vor fi mai calitative. Personalul care implementează sistemele menționate a fost instruit de către Î. S. Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe (CTIF) și I. P. Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică (STISC)

Amintim că timp de 6 luni, activitățile pe platformele e-management și e-Petiții vor fi în stadiu de testare.

Logo_MAN_CEBAN